۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

نجات و رستگاری


پیام خوش کتاب مقدس این است که خدا هر آنچه را که برای نجات انسان لازم بود انجام داده است و انسان فقط با ایمان آوردن یعنی با پذیرش عملی که خدا برای او انجام داده است ،میتواند از این نجات برخوردار شود.
در واقع کتاب مقدس به ما میگوید که این خدا بود که برای نجات ورستگاری انسان از وضعیت فلاکت باری که در آن بود پیشقدم شد و تدارک لازم را دید و ایمان انسان واکنشی در برابر عمل پیشقدمانه خدا برای نجات اوست.همچنین کتاب مقدس به ما میگوید که این نجاتی که خدا برای انسان تدارک داده است مستقیما به زندگی ،تعالیم ، مرگ و رستاخیز عیسی مسیح مرتبط است و عیسی مسیح نه فقط نقطه اوج مکشوف شدن خدا به انسان بلکه همچنین نقطه اوج عمل نجات بخش خدا نیز هست. در واقع آنچه که در زندگی عیسی مسیح اتفاق افتاده اهمیتی محوری برای نجات همه انسانها دارد و ما با پذیرش نجاتی که خدا در مسیح برای ما تدارک دیده است، نجات و رستگاری را در این جهان و نیز در جهان آینده تجربه میکنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

عکس من
من یک گناهکار بودم که با شنیدن خبر خوش نجات عیسی مسیح زندگی و حیات دوباره یافتم و خداوند ،عیسی مسیح را شکر میکنم که خون پاکش را کفاره ای برای گناهان ما نمود تا هر که به او ایمان بیاورد هلاک نگردد بلکه حیات جاوید یابد.