۱۳۸۸ خرداد ۸, جمعه

معجزه توبه و تولد تازه

توبه به معنای پذیرش گناهان خود و اعتراف آنها به خدا و درک رهائی یافتن از شرایطی است که گناه و عواقب آن برای فرد به وجود آورده است. توبه همچنین به معنای ترک کردن طریق های نادرست و تصمیم به تغییر طرز فکر، احساسات وطریق زندگی است.
کلام خدا تعلیم میدهد که روح القدس انسانها را متوجه میسازد که گناهکارند (یوحنا 8:16) و آنها را به سوی توبه و ایمان آوردن سوق میدهد.
پس از توبه و ایمان آوردن شخص ،روح القدس حیاتی تازه و نوین به فرد میبخشد (تیطس 5:3). و گویی او از نو متولد میشود و وارد ملکوت خدا میشود (یوحنا 3:3 ؛ اول پطرس 13:1) و از خدا تولد میابد (یوحنا 13:1). در واقع شخصی که قبلا در خطایا و گناهان خود مرده بود در مسیح زنده میشود و صاحب طبیعت تازه ای میشود که در پی خشنود ساختن خداست و از گناه کردن گریزان است زیرا "انسانیت کهنه ما با او مصلوب شد تا جسد گناه معدوم گشته ،دیگر گناه را بندگی نکنیم" (رومیان 6:6)

۱ نظر:

  1. salam, ali hastam az weblog shoma kheili estefadeh bordam.
    nokateh kheili jalebi ro tozih dadid lotfan age momken hast meghdareh bishtari az ghesmateh mokashefat tozih bedin.

    پاسخحذف

درباره من

عکس من
من یک گناهکار بودم که با شنیدن خبر خوش نجات عیسی مسیح زندگی و حیات دوباره یافتم و خداوند ،عیسی مسیح را شکر میکنم که خون پاکش را کفاره ای برای گناهان ما نمود تا هر که به او ایمان بیاورد هلاک نگردد بلکه حیات جاوید یابد.