۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

فرزند خواندگی


پس از تولد تازه ، خدا ما را به عنوان فرزندان خود میپذیرد و ما را از همه مزایا و امتیازات فرزند خدا بودن برخوردار میسازد. کلام خدا میگوید همه کسانی که به مسیح ایمان می آورند قدرت می یابند تا فرزند خدا گردند (یوحنا 12:1).
فرزند خدا بودن بدین معناست که خدا ما را به فرزندی خود پذیرفته است و دیگرعضوی از خانواده الهی هستیم (افسسیان 2:19 ؛ 3: 14-15). فرزند خواندگی همچنین بدین معناست که خدا روح پسر خود را به ما بخشیده است که توسط آن خدا را پسر خوانیم (غلاطیان 6:4). بنابراین دیگر غلام و برده نیستیم ،که باز ترسان باشیم بلکه پسران هستیم (رومیان 15:8 ؛ غلاطیان 7:4). پسر خواندگی همچنین بدین معناست که ما ورثه خدا و هم ارث با مسیح هستیم و روزی در جلال او شریک خواهیم شد (رومیان 17:8) و در حال حاظر روح القدس بیعانه میراثی است که روزی به شکل کامل به ما خواهد رسید (افسسیان 1: 14-13). یکی دیگر از مزایای فرزند خواندگی این است که از روح خدا هدایت شویم (رومیان 14:8). در وافع خدا از ازل ایمانداران را خوانده است تا به صورت پسرش متشکل شوند و او در خا نواده الهی نخست زاده از برادران بسیار باشد (رومیان 29:8).
در عین حال فرزند خواندگی بدین معناست که خدا فرزندان خود را که دوستشان دارد، توبیخ و تادیب نیز میکند تا کامل شده و شریک قدوسیت او گردند (عبرانیان 10:12).

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

عکس من
من یک گناهکار بودم که با شنیدن خبر خوش نجات عیسی مسیح زندگی و حیات دوباره یافتم و خداوند ،عیسی مسیح را شکر میکنم که خون پاکش را کفاره ای برای گناهان ما نمود تا هر که به او ایمان بیاورد هلاک نگردد بلکه حیات جاوید یابد.