۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

نجات با شریعت یا ایمان !


با سلام به دوستانی که وبلاگ مرا دنبال میکنند، امروز با الهام روح القدس مطلب بسیار مهمی را که همواره مورد سئوال بوده برایتان مینویسم، امیدوارم مفید و موجب فیض واقع شود.
وقتی فکر خود را متمرکز شریعت و آنچه از ما میخواهد میکنید چهره زیبائی از آن آشکار میشود ولی در پشت آن سخنان و کلام زیبا چیز دیگری هم وجود دارد که لازم است به آن توجه شود زیرا روح آن کلام در پشتش آشکار میشود!!
وقتی در قید شریعت باشید خود را موظف به انجام اعمالی میدانید که خداوند به ما در کلامش فرمان داده است و لی آیا همیشه آنها را انجام داده اید! چرا نه!!
می گویم نه! چون من هم یک انسان هستم و میدانم هیچکس نیست که گناه نکرده باشد و بهتر است طبق کلام خداوند بگویم که دانستن نیکویی و انجام ندادن آن گناه است .(رساله یعقوب 17:4) ، پس نمیتوان گفت که حتی یک نفر گناه نکرده است زیرا گناه با انسان زاده میشود و ما ذات گناهکاری داریم که کشش و جذابیت گناه ما را نا خودآگاه بسوی خود میبرد.
ولی آیا خداوند از اینکه شریعت را به ما عطا نمود چه منظوری داشته است ،خداوندی که دانا و قدوس است و هیچ کار باطلی انجام نمیدهد، بله او خواسته است ما به گناهانمان پی ببریم و بدانیم که گناهکاریم و در جایی خواندم که شریعت همچون آیینه ای گناهانمان را به ما نشان میدهد .آری خداوند قدوس است و گناه در ذات مقدسش جائی ندارد و ما با ذات گناه آلودمان از ملکوت او فرسنگها فاصله داشتیم و زمانش رسید که به آن پی ببریم!!
ولی اندوهگین نباشید زیرا او هرگز ما را از یاد نبرده است و محبتش به ما بسیار نامتناهی است و میخواهد که از گناهانمان نجات یابیم و اگر به عیسی مسیح و زندگی پر از فداکاری ،محبت آمیز و پر جلالش نگاهی بیاندازیم، محبت خداوند به بشر در نام او آشکار میشود و با نگاه به زندگی و کلام عیسی چهره واقعی خداوند را مشاهده مینمائید !! بله خداوند محبت ...
خداوند با محبت بیکرانش ما را از قید شریعت آزاد کرد و همچون پدری مهربان ما را فرزندان خود خواند تا او را در راستی پرستش کنیم و به ما آموخت که نه تنها در اعمال بلکه در فکر و نیت خود پلیدی را راه ندهیم و همیشه راهنمایمان در کارها خواهد بود بله دیگر تنها نیستیم زیرا به او توکل داریم و با قدرت نامتناهی روح مقدسش که به کسانی که توبه واقعی کرده اند و به عیسی مسیح یعنی خداوند زنده و مجسم ایمان آورده اند عطا نموده تا راهنما و هادی در زندگیمان باشد.
پس میدانیم که نخوردن، ننوشیدن و یا انجام ندادن برخی اعمال ما را پاک و طاهر نمیسازد بلکه آن ذات و ماهیت گناه آلود افکارمان است که ما را از خداوند دور میسازد و موجب اعمال و نتایج گناه آلودمیشود ولی اینک که به عیسی مسیح ایمان دارید و از گناهانتان توبه کرده اید،خود را به او بسپارید و ایمان داشته باشید که نجات الهی را کسب خواهید نمود و خدای پدر خود منجی و هادیتان خواهد بود . آمین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

درباره من

عکس من
من یک گناهکار بودم که با شنیدن خبر خوش نجات عیسی مسیح زندگی و حیات دوباره یافتم و خداوند ،عیسی مسیح را شکر میکنم که خون پاکش را کفاره ای برای گناهان ما نمود تا هر که به او ایمان بیاورد هلاک نگردد بلکه حیات جاوید یابد.